Tento web používá k poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Asociace pro mezinárodní otázky

Vyberte si z aktuálních projektů:

Zavřít

Aktuálně:

Přidejte se k nám! Hledáme vedoucí/ho PR a eventů.

Krok na závěrečnou konferenci

AMO AMO / Ed. 5. 4. 2017
Krok na závěrečnou konferenci

Závěrečná konference je vrcholem celého ročníku Pražského studentského summitu, kde budete při jednání moci využít vše, co jste se dozvěděli a naučili během pěti přípravných setkání. Jak to ale celé vypadá? V tomto dokumentu si konferenci projdeme krok za krokem. Pokud byste zde nenašli odpovědi na své otázky, neváhejte nám napsat na summit@amo.cz.

1. KROK K UBYTOVÁNÍ

Ve čtvrtek odpoledne přijedete do Prahy a půjdete se ubytovat na hotel Prokopka (Prokopova 9, 130 00 Praha 3). K němu se můžete dostat například tramvajemi číslo 15, 5, 9 nebo 26 z Hlavního nádraží na zastávku Lipanská, odkud je to k hotelu pouze chvilka chůze.

 

Cena ubytování zahrnuje snídaně a bezdrátové připojení k internetu. K dispozici jsou malé kuchyňky příslušící vždy ke dvěma pokojům. Ubytovat se je možné od 14:00. Do té doby si můžete na recepci odložit svá zavazadla. Poslední den je zapotřebí uvolnit pokoje nejpozději do 10:00.

Prosíme, dodržujte hotelový řád a řiďte se pokyny zaměstnanců hotelu. V případě jakýchkoliv dotazů, prosím, kontaktujte Pavla Rause na e-mailu pavel.raus@amo.cz.
 

2. KROK NA AMBASÁDU

Po ubytování půjdete navštívit ambasádu své země (pokud jste se k návštěvě přihlásili). Nejdříve však musíte zamířit do kanceláře AMO na adrese Žitná 608/27, 110 00 Praha 1, kde si vyzvednete balíček s pozvánkou na slavnostní zahájení konference pro vedoucího zastupitelského úřadu.

Poté už dojedete na svou ambasádu, kde budete mít možnost promluvit si s diplomaty a zjistit podrobnější informace o politice zastupovaného státu v návaznosti na dříve zaslané otázky. Ty si na návštěvu nezapomeňte pečlivě přichystat.
 

3. KROK KE SLAVNOSTNÍMU ZAHÁJENÍ

V pátek ráno dojedete tramvají na zastávku Václavské náměstí, nebo metrem na zastávky Muzeum nebo Můstek. Slavností zahájení závěrečné konference, na němž vystoupí řada zajímavých hostů, proběhne v Hotelu Ambassador – Zlatá Husa (Václavské nám. 840/5, 110 00 Praha 1), který se nachází v dolní části Václavského náměstí. Oficiální program naleznete zde.

 

Registrace na slavnostní zahájení budou probíhat od 8:30 do 9:30 hodin. Kvůli složité organizaci celé akce, médiím a pozvaným hostům je nutné dorazit včas. K dispozici bude šatna, proto prosíme, abyste ji využili na odložení svršků a zavazadel.

Dopoledne zazní projevy pozvaných hostů (mimo jiné ministr zahraničních věcí, ministr obrany, rektor Univerzity Karlovy) a tří vybraných účastníků. V poledne pak proběhne oběd formou rautu.

Odpoledne za každý stát a za každou pozorovatelskou organizaci vystoupí jeden delegát s minutovým projevem; do středečního večera nezapomeňte zaslat text svého projevu na e-mail frantisek.novotny@amo.cz. Výjimkou jsou tři delegáti, kteří budou mít projev během dopolední části. Ti budou mít na svůj projev dvě minuty. Zda se u delegací zastoupených ve více modelech jedná o účastníka z Modelu OSN, NATO nebo EU bylo určeno losem na V. přípravném setkání; rozdělení naleznete rovněž v e-mailu z 23. března.

Vaše projevy budou hodnotit členové týmu hodnotitelů, jejichž hodnocení bude zveřejněno v nedělním vydání novin Chronicle. Ostatní účastníci budou vaše projevy bodovat a soutěžit o to, který z nich se nejvíce přiblíží hodnocení přípravného týmu. Nenechte se odradit zbytečnou nervozitou a pečlivě si své vystoupení připravte.

Nezapomeňte, že slavnostní zahájení je formální událostí, čemuž odpovídá i dress code business formal. To pro pány znamená tmavý oblek se světlou klasickou košilí, doplněnou tmavou kravatou nebo motýlkem a polobotky. Dámy mohou zvolit formální šaty jednoduchého střihu (ideálně pouzdrové), případně kostýmek, oboje s decentními doplňky; to vše doplněné lodičkami s uzavřenou špičkou a samozřejmě silonkami.

Pánové i dámy však mohou zvolit i národně specifické tradiční formální oblečení či pokrývky hlavy; v případě dotazů stran vhodnosti takových šatů se na nás neváhejte obrátit.
 

4. KROK K DIPLOMATICKÉ RECEPCI

Přibližně tři hodiny po ukončení slavnostního zahájení vás čeká diplomatická recepce (na ni se musíte s předstihem registrovat v informačním systému).

Uskuteční se v Rezidenci primátora hl. m. Prahy od 19:30 (Mariánské náměstí 1/98, 110 00 Praha 1; vchod vpravo od vstupního portálu do Městské knihovny v Praze) a vystoupí zde s přípitkem náměstkyně primátorky Petra Kolínská a spolu s ní i kanadská velvyslankyně J. E. Barbara C. Richardsonová.

Budete zde mít prostor navazovat kontakty s představiteli jiných delegací a domlouvat s nimi podporu pro své návrhy pro jednání, případně koordinovat postup s kolegy z vlastní delegace.

 

Diplomatická recepce je rovněž formální událostí. Zvolit můžete stejný dress code jako na slavnostní zahájení i národně specifické oblečení, mějte však na paměti, že se jedná o večerní formální akci.
 

5. KROK K PRVNÍMU JEDNACÍMU DNI

Po slavnostním zahájení konference budou následovat tři jednací dny (8. až 10. dubna), kde začnete konečně naplno jednat a chystat dokumenty k bodům agendy. Jednání se budou odehrávat v Kongresovém centru Praha (5. května 1640/65, 140 21, Praha 4).

Kongresové centrum Praha (KCP) se nachází na stanici metra C, Vyšehrad. Pokud jste ubytováni v hotelu Prokopka, cesta trvá přibližně 20 minut, počítejte však s omezeními víkendového provozu. Nejbližší stanice MHD k hotelu jsou Lipanská a Rokycanova; konkrétní spojení na Vyšehrad si můžete vyhledat zde.

 

Na jednací dny v KCP se dostanete vchodem I, který je nejblíže stanici metra C Vyšehrad. V přízemí budou delegátům k dispozici šatny pro odložení kabátů. Na ranní registraci a do jednotlivých jednacích místností vás navede orientační systém. Registrace bude probíhat všechny jednací dny od 8:30 do 8:50 ve foyer v prvním patře.

Jednání v KCP bude probíhat od 9:00 do 18:00. Během dne si budete moci odpočinout a občerstvit se při obědě a odpoledním coffee breaku. Upozorňujeme, že v KCP bude pro delegáty k dispozici wi-fi připojení, které však může být monitorováno.

Rovněž na jednací dny si nezapomeňte vzít stanovený dress code business standard. Oproti zahájení však bude uvolněnější, do svých outfitů tedy můžete zapojit v rozumné míře trochu více barev.
 

6. KROK K DRUHÉMU JEDNACÍMU DNI

V neděli vás čeká jednání od rána až do večera. Samozřejmě s výjimkami v podobách coffee breaku a oběda. Platí zde stejné časy a instrukce jako pro první jednací den.
 

7. KROK KE TŘETÍMU JEDNACÍMU DNI

V pondělí bude poslední den závěrečné konference i celého XXII. ročníku. Dopoledne proběhne ve stejném formátu jako předchozí jednací dny, avšak jednání bude ukončeno již v 14:15. K dispozici bude oběd formou baget a uskuteční se rovněž coffee break.

Následovat bude rozloučení a předání účastnických certifikátů a delegátských ocenění v jednotlivých orgánech a modelech. Posléze se uskuteční slavnostní zakončení celého ročníku, na němž budou účastníkům předány diplomy pro nejlepší delegáty a jiná ocenění. Jeho ukončení je plánováno na 17:00.
 

8. KROK DO PŘÍPRAVNÉHO TÝMU

Po návratu domů a do škol se vám začne po Summitu stýskat a už začnete plánovat, jakou zemi budete chtít zastupovat příště. Někteří z vás budou čelit maturitním zkouškám a pomalu začnou zvažovat poslání přihlášky do přípravného týmu.

A to je vše. Návštěva ambasády 6. dubna, slavnostní zahájení a diplomatická recepce 7. dubna, tři jednací dny 8. až 10. dubna. Pět dní a devět kroků, které nás dělí od konce tohoto ročníku.

Těšíte se? My ano.
 

9. #KrokSeSummitem

Nezapomeňte při celé konferenci sdílet své nové zážitky na sociálních sítích s hashtagem #KrokSeSummitem!

LÍBIL SE VÁM ČLÁNEK? DEJTE NÁM TO VĚDĚT.
Odesláno, děkujeme.
Máte na srdci ještě něco? Sem s tím!
  • Vyplňte prosím všechna pole. Doplňte prosím zvýrazněné položky. Stala se chyba. Kontaktujte nás prosím na info@amo.cz
Odebírejte naše novinky: