Tento web používá k poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Asociace pro mezinárodní otázky

Vyberte si z aktuálních projektů:

Zavřít

Aktuálně:

Přidejte se k nám! Do týmu čínských projektů hledáme 2 analytiky / analytičky.

KMT will face grim prospects as an agent of Beijing’s interests

Michal Thim Michal Thim / Ed. 26. 9. 2016

China’s apparent ‘divide and rule’ policy would only further turn off Taiwanese voters.

Beijing’s approach to post-election Taiwan looks utterly unimaginative. It has reverted from quasi-governmental contacts to party-to-party communication, in essence the state of affairs between 2005 and 2008. Take last weekend’s visit of eight representatives of Taiwanese municipalities, led by the Kuomintang, to Beijing, where they met Taiwan Affairs Office director Zhang Zhijun.

In recent months, Beijing has allegedly cut the number of tourists visiting Taiwan and put a hold on high-level negotiations. Both measures are ostensibly intended to “punish” the ruling Democratic Progressive Party (DPP) for its refusal to accept the “1992 consensus”, which in Beijing’s parlance means that Taiwan is part of “One China”.

Not surprisingly, tourism was one of the benefits promised to the visiting delegation. Sending a signal that only areas with a “friendly attitude” would benefit from future exchanges is making Beijing no new friends. It also goes against the line pushed by proponents of cross-strait tourism since its inception eight years ago: the grand idea that tourism was to bring people on the two sides of the Taiwan Strait closer together.

Celý článek si přečtěte zde.

Původní vydání: KMT will face grim prospects as an agent of Beijing’s interests

Přejít
Tagy
Tagy
Asie 603
mezinárodní bezpečnost 1405
Čína 1011
LÍBIL SE VÁM ČLÁNEK? DEJTE NÁM TO VĚDĚT.
Odesláno, děkujeme.
Máte na srdci ještě něco? Sem s tím!
  • Vyplňte prosím všechna pole. Doplňte prosím zvýrazněné položky. Stala se chyba. Kontaktujte nás prosím na info@amo.cz
Odebírejte naše novinky: