V rámci projektu Podpora obnovy školství na Ukrajině bylo proškoleno přes 2500 ukrajinských pedagogů
Projekt „Podpora obnovy školství na Ukrajině“ se snaží posílit kapacity ukrajinských ředitelů škol a pedagogů v oblastech důležitých pro fungování škol v krizových podmínkách a poválečnou obnovu. Cílem projektu je posílení kompetencí ředitelů škol v oblasti krizového řízení a školského managementu a zvýšení povědomí o well-beingu jako prostředku psychologické podpory všech aktérů vzdělávacího systému.
V roce 2023 se podařilo proškolit v oblasti školního managementu přes 100 ředitelů škol z Chersonské, Mykolaivské a Oděské oblasti, kteří měli možnost se účastnit online vzdělávání, prezenční kurzu v Truskavci i vzdělávacího pobytu České republice. Rovněž byly připraven online kurz a materiály k řízení školy v krizových situacích. V praxi ředitelé uplatnily nově získané poznatky při přípravě žádostí a následné realizaci minigrantů, které přispěly k rozvoji jejich školy.
Podařilo se připravit 35 důkladně proškolených psychologů a pedagogů v oblasti well-beingu a soft skills, kteří dále realizovali školení pro téměř 2000 ukrajinských pedagogů a publikovali odborné texty k problematice well-beingu.
V návaznosti na předchozí aktivity i nadále rozvíjíme kompetence ukrajinských učitelů v oblasti výuky moderních dějin a v letošním roce jsme se věnovali motivujícím přístupů k výuce dějepisu a zaměřili se na témata jako je výuka dějepisu v době války, badatelskou výuky dějepisu nebo aktuální téma deokupace. Seminářů se zúčastnilo přes 450 ukrajinských pedagogů.
Podstatnou součástí projektu byla humanitární a psychologická pomoc partnerům a učitelům v oblastech zasažených válkou.
V rámci všech aktivit je kladen důraz na maximální využitelnost získaných poznatků v praxi, přístup learning by doing a well-being účastníků projektu.
Projekt byl finančně podpořen Programem transformační spolupráce Ministerstva zahraniční České republiky.