Tento web používá k poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Asociace pro mezinárodní otázky

Vyberte si z aktuálních projektů:

Zavřít

Aktuálně:

Přidejte se k nám! Do týmu čínských projektů hledáme komunikačního manažera/manažerku.

Šest webinářů o integraci ukrajinských žáků do českých škol
foto CHRIS MONTGOMERY/UNSPLASH

Dovolujeme si Vás pozvat na cyklus šesti webinářů zaměřených na témata důležitá pro úspěšné začlenění dětí cizinců do školního kolektivu, který jsme připravili ve spolupráci s přednášejícími Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a inspirativními pedagogy z praxe. Webináře jsou určeny pro vedení školy, učitele, vychovatele ŠD, ŠK a dětských skupin, pedagogy volného času, školní psychology i speciální pedagogy.

Webináře budou probíhat online na platformě ZOOM v průběhu června 2022 a je nezbytné se dopředu zaregistrovat. Lze se zaregistrovat na jednotlivé semináře, nebo celý cyklus. Po registraci bude možné shlédnout semináře i v asynchronním režimu do konce srpna. Účastníci online seminářů mohou získat osvědčení o absolvování semináře. 

PROGRAM K DISPOZICI ZDE

REGISTRACE 

 

1) Diskuse k tématu vzdělávání a integrace ukrajinských žáků v českých školách. Sdílení příkladů dobré praxe z různých typů škol

středa 8.6.2022, 15:00 – 17:00  

Jak nejlépe začlenit ukrajinské děti do třídních kolektivů a jak efektivně organizovat jejich výuku jsou otázky, které si aktuálně klade řada českých pedagogů. Prostřednictvím sdílení příkladů dobré praxe zprostředkujeme přístup a zkušenosti ředitelů tří různých škol, kterým se daří na jejich školách ukrajinské žáky úspěšně integrovat. 

2) Čeština jako druhý jazyk: praktický úvod pro učitele

čtvrtek 9.6. 2022, 14:00 – 15:30  

Webinář odpoví na tyto otázky:

  • Jaký je rozdíl mezi češtinou pro Čechy a češtinou pro děti s OMJ? 
  • Z čeho se učí děti s OMJ češtinu?
  • Jak se výuka liší v závislosti na věku? 
  • Jaké jsou rozdíly ve výuce Slovanů a Neslovanů?

Ukážeme si práci s různým typem chyby na konkrétních nahrávkách cizinců. Připojíme pár ukázek aktivit do prvních hodin.

3) Jak začlenit žáka do třídního kolektivu 

pondělí 13.6.2022, 14:00 – 15:30  

Seminář je zaměřen na úskalí a problémy, které mohou nastat při začleňování nového žáka do třídy. V druhé části si řekneme, jak můžeme tento proces zpříjemnit  pro všechny aktéry a nastartovat dobré vztahy ve třídě nebo skupině.

Účastníci si odnesou poznatky, které jim pomohou vcítit se do situace nového žáka i stávající skupiny a seznámí se s řadou činností, které podporují a usnadňují dětem vzájemné seznámení. 

Seminář účastníkům poskytne základní vhled do problematiky včetně konkrétních návodů, jak si poradit v náročných situacích a kde hledat další informace.

4) Na diverzitě záleží (specifika práce v multietnické třídě)

středa 15.6.2022, 16:00 – 17:30 

V úvodu představíme stručně aktuální statistická data a dále se pak budeme věnovat specifikům práce s dětmi s migrační zkušeností. Posluchači se seznámí s vybranými koncepty kultury a s adaptačními strategiemi v odlišných kulturních prostředích.

5) Úvod do vzdělávání dětí a žáků s OMJ: legislativa a základní prvky podpory

čtvrtek 16.6.2022, 15:00 – 17:00 

V úvodu do začleňování a vzdělávání dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem se seznámíte s legislativou a základními prvky podpory spjatými s touto cílovou skupinou. Zmíněny budou rovněž organizace, na které se v případě potřeby můžete obrátit, a podpůrné weby, kde naleznete důležité kontakty. 

6) Diferenciace ve výuce jako podpora proinkluzivního prostředí ve škole

27.6.2022, 15:00 – 16:30 

V rámci tohoto WS bude představen výzkum, na jehož základě byl proces diferenciace vyhodnocen jako klíčový. Zaměříme se na vzájemně propojené elementy, které se ve škole vzájemně podporují, a tím umožňují existenci plnohodnotné diferenciace. Jedná se o didaktické ideje školy, celkové sociální směřování školy, zaběhnuté způsoby komunikace, využívání asistentů pedagoga a aktivitu managementu. Poté si popíšeme, v jakých projevech se diferenciace projevuje ve třídách na prvním a druhém stupni. A jak souvisí samostatnost a zodpovědnost žáků právě s diferenciací ve výuce. V druhé části WS se budeme věnovat především jednotlivým technikám, které pomohou diferencovanou výuku ve třídě nastavit. 

__________

Webináře jsou realizovány Asociací pro mezinárodní otázky  v rámci projektu Vzděláváním k lepší integraci ukrajinských dětí do českých škol za finanční podpory Mezinárodního visegrádského fondu.  

 

Tagy
Tagy
Ukrajina 1147
LÍBIL SE VÁM ČLÁNEK? DEJTE NÁM TO VĚDĚT.
Odesláno, děkujeme.
Máte na srdci ještě něco? Sem s tím!
  • Vyplňte prosím všechna pole. Doplňte prosím zvýrazněné položky. Stala se chyba. Kontaktujte nás prosím na info@amo.cz
Odebírejte naše novinky: