Nikdo asi nedokáže přesně změřit, jaké téma je na diplomatické úrovni tím nejfrekventovanějším a klíčovým. Z pohledu národních priorit však můžeme předpokládat, že je to oblast bezpečnosti. Možná si teď myslíte, že České republiky ve středu Evropy, která je daleko od všech konfliktů a která se brání přijímání uprchlíků, se to netýká. Ale to je velký omyl. Týká se nás to všech, zcela bezprostředně a každý den.
Tušíte správně, že jde o on-line prostředí a jedním z největších rizik je to, že vám někdo ukradne peníze z vašeho účtu. Jaká je ale skutečnost?
Pokud dodržujete základní bezpečnostní pravidla – například pravidelně aktualizujete operační systém, máte nainstalovaný antivir, stahujete jen ověřené aplikace a software – není se čeho bát. Pokud k bezpečnému chování přidáte nejnovější bezpečnostní řešení Komerční banky chránící vaše mobilní bankovnictví, můžete být dvojnásob v klidu.
Podle Petra Kováře, produktového manažera mobilních aplikací Komerční banky, je zadávání plateb přes mobilní telefon bezpečné. „Potenciální útočník musí nejdříve překonat zamčený telefon, tedy zadat správné heslo, znak, otisk prstu nebo ukázat správný obličej. Přitom na to má jen tři pokusy. Pravděpodobnost, že se mu to podaří, se blíží nule, ale pokud by se mu to přeci jen podařilo, musí se podobným způsobem přihlásit do mobilní aplikace a poté ještě jednou zadat správné heslo nebo otisk prstu při potvrzování platby.“
To z pohledu bezpečnosti mobilní aplikace Komerční banky zdaleka není vše. Komerční banka sama kontroluje možné napadení telefonu klienta pomocí služby Trusteer od IBM. V případě, že něco podezřelého zjistí, ihned kontaktuje klienta. Jde o nejvyšší bezpečnostní nadstavbu, kterou zatím žádná jiná banka v ČR nenabízí.
Samozřejmě stále platí, že je potřeba dodržovat základní bezpečnostní pravidla, jako například nestahovat aplikace z neověřených zdrojů.