Tento web používá k poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Asociace pro mezinárodní otázky

Vyberte si z aktuálních projektů:

Zavřít

Aktuálně:

Hledáme finanční koordinátorku/finančního koordinátora

TZ – AMO uveřejňuje výzkum přinášející nová data k čínskému vlivu v České republice a dalších zemích

AMO AMO / Ed. 16. 4. 2018
TZ -   AMO uveřejňuje výzkum přinášející nová data k čínskému vlivu v České republice a dalších zemích
foto LAIN, FLICKR.COM (CC BY-NC-ND 2.0)

16. dubna 2018, PRAHA − Asociace pro mezinárodní otázky (AMO) dnes uveřejňuje výzkum s novými daty k tématu čínského vlivu ve střední Evropě.

Celý výzkum v angličtině naleznete zde. Zahrnuje výsledky mediální analýzy, která zkoumala obraz Číny v České republice a dalších zemích. Současně s tím přináší analýzu nejvýznamnějších aktérů (novinářů, politiků, akademiků, pracovníků veřejné správy, podnikatelů atd.), kteří se vyjadřovali k Číně, a přehled jejich vzájemných vazeb.

Česká média byla k Číně značně kritická a vybírala si témata typu lidská práva nebo Tibet. Zároveň se ukázalo, že míra kritiky vůči Číně prudce klesá se změnou vlastnictví médií – na případu TV Barrandov a časopisu Týden je vidět, že v okamžiku, kdy do média vstoupil čínský spoluvlastník, klesla kritika Číny na nulu,“ říká hlavní koordinátorka projektu Ivana Karásková.

 Nepřekvapí, že nejvýznamnějším aktérem s pozitivním postojem vůči Číně byl prezident Miloš Zeman. „Negativní postoj k Číně měli pouze zástupci křesťanských demokratů, TOP 09 a STAN, postoje ODS byly víceméně vyvážené. V souhrnu spíše pozitivní k Číně byly ve svých vyjádřeních KSČM, SPD, ale i ČSSD,” komentuje Karásková.

Maďarská a slovenská média nejsou vůči Číně tak kritická, jako česká a líčí ji zejména v souvislosti s ekonomickými příležitostmi. Z výzkumu vyplývají i doporučení pro Českou republiku. Například potřeba kriticky zhodnotit přínosy prohlubování vztahů s Čínou, rozvíjet čínskou expertizu a nezbytnost ochrany strategických odvětví, včetně médií.

Mezinárodní projekt ChinfluenCE na základě více než 7 700 textů ve třech jazycích zjišťoval, odkud pochází většina informací, které o Číně máme, kdo vytváří mediální obraz Číny a jak tento obraz vypadá. Na webu projektu dále najdete například rozsáhlou obsahovou analýzu českých médií, která zkoumá četnost i zabarvení příspěvků o Číně v posledních šesti a půl letech.

Pro více informací či komentář k výsledkům průzkumu kontaktujte hlavní koordinátorku projektu Ivanu Karáskovou (ivana.karaskova@amo.cz, +420 728 408 495)

V případě jakýchkoliv dotazů mě neváhejte kontaktovat.

Tomáš Dvořák
Vedoucí PR a konferenčního servisu
Asociace pro mezinárodní otázky
gsm: +420 608 941 597

[amo_document name=“Souhrn doporučení: Střední Evropa na prodej: politika čínského vlivu“ url=“https://www.amo.cz/wp-content/uploads/2018/04/AMO_shrnuti_a_doporuceni.pdf“]

 

KE STAŽENÍ

Tagy
Tagy
Maďarsko 172
Slovensko 187
Česká republika 2379
Čína 722
LÍBIL SE VÁM ČLÁNEK? DEJTE NÁM TO VĚDĚT.
Odesláno, děkujeme.
Máte na srdci ještě něco? Sem s tím!
  • Vyplňte prosím všechna pole. Doplňte prosím zvýrazněné položky. Stala se chyba. Kontaktujte nás prosím na info@amo.cz