Tento web používá k poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Asociace pro mezinárodní otázky

Vyberte si z aktuálních projektů:

Zavřít

Rakouská veřejnoprávní televize čelí kritice. ‚Potřebuje reformy,‘ ohlásili po sporné reportáži svobodní

Zuzana Lizcová Zuzana Lizcová / Ed. 18. 2. 2018
Rakouská veřejnoprávní televize čelí kritice. 'Potřebuje reformy,' ohlásili po sporné reportáži svobodní
foto SPÖ PRESSE UND KOMMUNIKATION, WIKIMEDIA COMMONS, CC BY-SA 2.0

Zuzana Lizcová pro server iROZHLAS.cz komentuje probíhající kauzu kolem rakouské veřejnoprávní televize ORF.

„Rozdělení moci mezi sociální demokracií a křesťanskými demokraty nejen na vládní úrovni, ale i na mnoha dalších úrovních veřejného života fungovalo v Rakousku po desetiletí, takže strany, které stály mimo, si vždy stěžovaly na to, že dostávají méně prostoru ve veřejnoprávních médiích a že zpravodajství je ovlivňováno ve prospěch lidovců a sociálních demokratů,“ vysvětlila analytička.

O systémové reformě veřejnoprávní ORF se přitom mluví dlouhodobě. „Delší dobu se mluví o tom, že by jí prospěla reforma a depolitizace. Otázkou ale je, jakým způsobem zařídit, aby politický vliv v médiích klesl,“ říká Zuzana Lizcová.

Celý komentář najdete zde.

Lizcová: Události posledních dnů pověsti rakouských veřejnoprávních médií neprospěly. Kritice čelí dlouhodobě. Podle průzkumu z loňského roku jen 4 % Rakušanů uvedla, že mají pocit, že ORF není politicky ovlivňována.

Původní vydání: Rakouská veřejnoprávní televize čelí kritice. ‚Potřebuje reformy,‘ ohlásili po sporné reportáži svobodní

Přejít
Tagy
Tagy
Rakousko 93
LÍBIL SE VÁM ČLÁNEK? DEJTE NÁM TO VĚDĚT.
Odesláno, děkujeme.
Máte na srdci ještě něco? Sem s tím!
  • Vyplňte prosím všechna pole. Doplňte prosím zvýrazněné položky. Stala se chyba. Kontaktujte nás prosím na info@amo.cz