Tento web používá k poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Asociace pro mezinárodní otázky

Vyberte si z aktuálních projektů:

Zavřít
Čínska hrozba pre Markízu?
foto LAIN, FLICKR.COM (CC BY-NC-ND 2.0)

„České médiá vo vlastníctve Číňanov začali o Číne informovať výhradne pozitívne. To isté by sa mohlo stať aj na Slovensku,“ píše ve svém článku Matej Šimalčík.

Už dlhšie sa vie, že televízia Markíza je na predaj. Pred pár dňami prejavili záujem o kúpu finančná skupina Penta v spolupráci s čínskou spoločnosťou CEFC China Energy. Tá je na Slovensku známa najmä ako minoritný akcionár J&T Finance Group. U našich českých susedov sú však aktivity CEFC omnoho pestrejšie.

Okrem leteckého prepravcu Travel Service a pivovaru Lobkowitz, spoločnosť v minulosti investovala aj do českej televízie Barrandov, ktorú rád využíva prezident Zeman na komunikáciu s verejnosťou. Okrem nej CEFC vlastnilo aj týždenník Týden.

Skôr než začneme plesať, že čínsky investor ide u nás na nákupy, je nutné zamyslieť sa, aký vplyv bude mať jeho vstup do jedného z našich najvplyvnejších médií. Vstup CEFC do českých médií mal podstatný vplyv na ich tvorbu. V období keď vlastnila Barrandov a Týden, tieto médiá informovali o Číne výhradne pozitívne.

Celý článek najdete zde.

Původní vydání: Čínska hrozba pre Markízu?

Přejít
Tagy
Tagy
Slovensko 186
Čína 715
LÍBIL SE VÁM ČLÁNEK? DEJTE NÁM TO VĚDĚT.
Odesláno, děkujeme.
Máte na srdci ještě něco? Sem s tím!
  • Vyplňte prosím všechna pole. Doplňte prosím zvýrazněné položky. Stala se chyba. Kontaktujte nás prosím na info@amo.cz